Rozpoczynając przygodę z reklamowaniem własnej firmy, często nie wiemy, od czego zacząć, jakie formy promocji wybrać i gdzie je umieścić. Zadajemy sobie pytanie: reklama w internecie czy offline? Szukamy rozwiązań, które albo celują w marketing internetowy, albo klasyczny – w radio, telewizję czy prasę. Jak się okazuje, istnieje uniwersalne rozwiązanie, które jest bardzo skuteczne zarówno w przestrzeni wirtualnej jak i w życiu realnym. O czym mowa? O content marketingu. 

KOMPLEKSOWOŚĆ CONTENT MARKETINGU

Content marketing jest stosunkowo nową metodą reklamową, jednak zdołał już na stałe zakorzenić się w polskich mediach. Jest bardzo „chwytliwy”, ponieważ polega na tworzeniu artykułów sponsorowanych, które na pierwszy rzut oka w ogóle nie przypominają reklamy. Niektórzy medioznawcy uważają nawet, że content marketing wcale nie jest reklamą, a jedynie ją naśladuje. Jakikolwiek punkt widzenia nie przyjąć za prawdziwy, jedno jest pewne – marketing treści nie kojarzy się odbiorcy ze znienawidzonymi, nachalnymi reklamami, zatem jest idealnym sposobem na skuteczne promowanie firmy.

Jeżeli content marketing opiera się na artykułach sponsorowanych, to wnioskiem, który automatycznie nasuwa się przy analizowaniu jego zalet, jest jego uniwersalność. Teksty redaktorskie można przecież umieszczać zarówno w internecie jak i w prasie klasycznej; co więcej, często prasa ma swoje wydanie on-line, zatem w prosty sposób kompleksowo można przeprowadzić promocję firmy. Pomieszanie kampanii on-line z kampanią off-line to świetny zabieg marketingowy sam w sobie, gdyż trafiamy w gusta zarówno odbiorców doceniających nowoczesne rozwiązania, jak i tych przywiązanych do tradycji. Możemy w dowolny sposób modelować nasz target i odpowiednio do niego dobierać treść artykułów.

CONTENT MARKETING W INTERNECIE

Internet wydaje się być środowiskiem naturalnym content marketingu i rzeczywiście tak jest – tutaj się narodził i został usystematyzowany. Jest on idealną płaszczyzną reklamową, ponieważ może dotrzeć w dowolny zakątek świata, do każdej grupy wiekowej, o dowolnych zainteresowaniach i potrzebach. Niestety (albo stety) sposoby promowania usług i produktów zostały już bardzo wyeksploatowane, zatem przeciętnego internautę reklama raczej męczy niż zachwyca. Content marketing jest odpowiedzią na te przestarzałe i nużące odbiorców przekazy.

Agencje content marketingowe, takie jak Brand.ceo, oferują kompleksową usługę z zakresu promocji firmy on-line. W tym celu korzystają ze swojego szerokiego zaplecza redaktorskiego, które w każdej chwili gotowe jest napisać ciekawy tekst, którego celem będzie namówienie internauty do podjęcia konkretnego działania. Zaletami content marketingu w internecie są m.in.:

  • szybka realizacja zamówień
  • możliwość prowadzenia kampanii na wielu portalach jednocześńie
  • linki pozycjonujące, odsyłające klientów na stronę firmy i wspomagające działania SEO
  • nowoczesność, trafianie w gusta młodych ludzi

CONTENT MARKETING W PRASIE

Prasa, choć wieszczono jej upadek od przynajmniej 10 lat, nadal trzyma się mocno i ma bardzo wpływową rolę w polskich mediach. Badania konsumenckie wskazują jasno, że właśnie to medium cieszy się największym zaufaniem opinii publicznej. Prasa towarzyszyła ludzkości od wieków, a w Polsce była także ważnym czynnikiem transformacji ustrojowej - drukowany tzw. "drugi obieg" pozwalał Polakom komunikować się w czasach cenzury.

Sama obecność w prasie bywa często powodem do dumy, dlatego content marketing tak świetnie pasuje do gazet i czasopism. Osoba, która regularnie czyta jakiś numer, z pewnością zaufa treściom tworzonym na zamówienie - oczywiście pod warunkiem, że zostaną napisane zgodnie z zasadami marketingu treści (a taką pewność daje współpraca z agencjami content marketingowymi jak Brand.ceo). Warto również zaznaczyć, że o ile w internecie raczej "przewijamy" tekst i rzadko kiedy skupiamy się na nim w 100%, o tyle prasa bardzo angażuje czytelnika - daje to jeszcze większe możliwości artykułom sponsorowanym.

Zalety content marketingu w prasie:

  • najbardziej szanowane i wiarygodne źródło informacji w Polsce
  • wysoka skuteczność zabiegów marketingowych
  • funkcja PR-owo - reprezentatywna
  • wysokie zaangażowanie i świadomość odbiorcy

PODSUMOWANIE

Jeśli chcemy rozpocząć kampanię marketingową i wahamy się, czy wybrać media internetowe czy klasyczne, powinniśmy przyjaznym okiem zerknąć na content marketing, który oferuje skuteczne połączenie obu tych wariantów. Taka kampania nie tylko będzie efektywna, ale także nowoczesna i odpowiadająca najnowszym trendom marketingowym - trafi zarówno do odbiorców ceniących sobie nowoczesność, ale także tych staroświeckich. Bardzo ważne jest zatem, by takie działania polecić doświadczonej i zaufanej agencji content marketingowych. Zapewni nam to kompleksową obsługę, całkowity spokój i przede wszystkim poszerzenie siatki klientów.

 

Top