Tak jak trudno sobie dzisiaj wyobrazić skuteczną kampanię content marketingową bez wsparcia SEO, tak też trudno myśleć o sukcesie w pozycjonowaniu bez wartościowych treści. Jak prowadzić skuteczne i efektywne działania w zakresie content marketingu – podpowiadamy w tekście.

Marketing treści – niesłabnący trend

Content marketing to strategia w komunikacji marketingowej, skuteczna zarówno w działaniach mających na celu zwiększenie rozpoznawalności marki w Internecie, jak i kampaniach, których efektem ma być wzrost sprzedaż konkretnych produktów. Jej popularność wynika nie tylko z utraty skuteczności innych formatów reklamowych w sieci (głównie banerów reklamowych). To nowe podejście do komunikacji, które stawia klienta i jego potrzeby informacyjne w centrum uwagi. Marketing treści w ostatnich latach należy do najważniejszych trendów w komunikacji marketingowej online. To zasługa nie tylko kilku dużych aktualizacji algorytmu wyszukiwarki Google, mających na celu wyeliminowanie witryn słabej jakości z czołowych pozycji w rankingu, ale także zmiany oczekiwań użytkowników. Wartościowe treści według Smart Insight to paliwo, które napędza całą cyfrową komunikację, od wyszukiwania, przez marketing społecznościowy, aż po e-mail marketing. Jeśli chcesz osiągnąć sukces w content marketingu, trzymaj się tych trzech zasad:

  1. Strategia wyboru tematów – większość materiałów publikowanych przez firmy albo nie dociera w ogóle do odbiorców, albo szybko ulega zapomnieniu. Jeśli chcemy, aby stworzone treści regularnie generowały ruch do naszej witryny, warto je odpowiednio zoptymalizować. Jednakże przy wyborze tematów i słów kluczowych, warto kierować się nie tylko liczbą wyszukiwań, ale także intencjami użytkowników. Stawiając na temat w bardzo konkurencyjnej dziedzinie, praktycznie z góry jesteśmy skazani na porażkę (w wielu obszarach tematycznych TOP10 jest praktycznie zamurowany, najwyższe pozycje zajmują strony, które trudno jest pokonać – np. Wikipedia, gazeta.pl itp.). Lepiej wybierać tematy, które poszukuje dość duża liczba użytkowników, ale które jednocześnie charakteryzują się niskim stopniem trudności w kontekście objęcia czołowych pozycji w rankingu.

     

  2. Tworzenie treści – zanim przystąpimy do stworzenia wartościowego contentu, warto przeanalizować rzeczywiste potrzeby użytkowników.  W tym celu warto przejrzeć fora tematyczne, komentarze na blogach oraz profilach w social media. Dodatkowe informacje można uzyskać przy pomocy różnego rodzaju dostępnych w sieci narzędzi. Jak sama nazwa wskazuje, tworzone materiały w ramach marketingu treści muszą oferować odbiorcom jakąś wartość dodaną, niezależnie czy będzie to wartość praktyczna, teoretyczna czy tylko rozrywkowa (przecież człowiek, tak jak i student, nie żyje tylko nauką). Największą popularnością cieszą się wszelkiego rodzaju infografiki i poradniki. Internauci bardzo często w sieci szukają praktycznych wskazówek w wielu obszarach, od gotowania po naprawy samochodu, a na zdrowiu kończąc. Jednym z kluczowych elementów decydujących o sukcesie w content marketingu jest poprawna optymalizacja treści. Warto w tekście zawrzeć najważniejsze terminy związane z daną dziedziną. Nie bójmy się używać synonimów, wyszukiwarka Google potrafi je właściwie odczytać. Nie bez znaczenia dla powodzenia w tym zakresie jest także długość tekstów. Wbrew pozorom, co zresztą potwierdzają liczne badania, użytkownicy nie stronią od długich analiz i wyczerpujących temat wywodów. Wyszukiwarka także preferuje dłuższe formy. W tym kontekście warto porównać nasze treści ze stronami zajmującymi czołowe pozycje w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy.

     

  3. Promocja treści - nawet jeśli stworzysz ciekawy artykuł, to nie ma pewności, że dotrze on do wybranej grupy odbiorców i szybko nie ulegnie zapomnieniu. Bez promocji treści trudno osiągnąć sukces w tej dziedzinie, a przecież powinno nam zależeć, aby wytworzony content regularnie generował nowych klientów. Najskuteczniejszym sposobem w tym zakresie jest stworzenie sieci linków prowadzących do konkretnego tekstu. Linki nieustannie od lat stanowią ważny czynnik rankingowy. Zamieszczając odnośniki do naszego contentu w serwisach branżowych jesteśmy w stanie przyciągnąć uwagę zainteresowanych tematem użytkowników (najbardziej wartościowych klientów). Najlepszą strategią pozyskiwania linków zwrotnych jest nawiązanie stałej współpracy z najbardziej poczytnymi portalami w branży. W zamian za ciekawe treści możemy liczyć nie tylko na wzmiankę o naszej firmie, ale także na link do naszej witryny.

Podsumowanie

Jeśli chcemy osiągnąć największą skuteczność i efektywność w content marketingu, to warto działania w tym zakresie wesprzeć kampanią SEO. Dzięki temu nasze treści zagoszczą na dłużej na czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwania na interesujące nas frazy, a przez to staną się narzędziem generującym regularny ruch na stronie. Nie inaczej sprawa wygląda z perspektywy SEO, aktualnie stabilność w rankingu mogą nam zapewnić tylko wartościowe treści.

 

Top