Blog firmowy to znakomity sposób na prowadzenie komunikacji z klientem. Dzięki niemu możemy przedstawić mu swoją ofertę w przystępny, nienachalny sposób, jednocześnie informując go o szerszej problematyce jakiegoś zjawiska. Blog nie kojarzy się ludziom z reklamą czy jakimikolwiek innymi komercyjnymi zabiegami, dlatego właśnie jest obecnie tak popularny. Każdy kto chce mieć bloga firmowego, musi jednak stanąć przed decyzją: prowadzić go samemu czy jednak zaufać agencji content marketingowej?

KWESTIA CZASU

Jeżeli masz czas, chęci i umiejętności redaktorsko-marketingowe, to nie ma najmniejszego problemu, żebyś to właśnie Ty tworzył teksty i publikował je na blogu. Z pewnością najlepiej rozumiesz potrzeby klientów i wiesz w jaki sposób do nich przemawiać. Pamiętaj tylko, że wiąże się to ze sporą odpowiedzialnością: treść musi spełniać wymogi nowoczesnej blogosfery, a do tego podświadomie promować Twoje usługi. Pamiętaj też, że jego założenie wymaga umiejętności informatycznych – trzeba przecież tego bloga stworzyć, dodać odpowiednie panele, zakładki grafiki…

Jeśli zaś nie czujesz się na siłach, aby za to wszystko zabrać się samemu, to istnieje znakomita alternatywa w postaci agencji content marketingowych, takich jak Brand.ceo. Agencje takie specjalizują się w tworzeniu artykułów sponsorowanych, które idealnie nadają się właśnie na firmowego bloga. Firma (lub jej właściciel) występuje w nich w roli eksperta, specjalisty, komentatora – jest obiektywny, jednak zapoznaje czytelnika ze swoją ofertą. Usługi agencji content marketingowych są kompleksowe, a współpraca z nimi ogranicza jakiekolwiek działanie z Twojej strony, zatem możesz w spokoju prowadzić firmę, a Twój blog będzie pękał rozrastał się i cieszył oko klientów. Jak jednak wygląda taka współpraca?

KONTAKT Z AGENCJĄ CONTENTOWĄ

Najpierw należy skontaktować się z agencją i ustalić plan działania. Oto najważniejsze aspekty mediaplanu związanego z prowadzeniem bloga:

  1. Wybór tematu i formy publikacji. Podstawa, od której należy zacząć; zastanów się, czy chcesz by była to forma porad? Opisy informacyjne? A może luźny tekst w postaci felietonu? Dobrze wybrać też szczegółowość tekstu i określić jego poziom merytoryczny. Czasami lepsze są specjalistyczne artykuły, a niekiedy lepiej jest pisać ogólnikowo. Najlepiej jest po prostu dogadać się z dedykowanym dla Ciebie redaktorem i przedyskutować z nim tę kwestię. Brand.ceo posiada szerokie zaplecze redaktorskie, które z pewnością sprosta wszelkim Twoim wymaganiom.
  2. Ilość tekstów i regularność ich publikowania. Od samego początku musisz nakreślić częstotliwość wypuszczania contentu. Dlaczego jest to ważne? Czytelnicy przyzwyczajają się do stałych godzin publikacji. Jest to zabieg bardzo prosty, a jednak skuteczny, gdyż wiąże internautów z Twoim blogiem.
  3. Targetowanie. Określ, kto jest Twoim potencjalnym czytelnikiem, a agencja dokona odpowiedniego researchu i ustawi kampanię właśnie pod niego. To szalenie istotne, gdyż pozwala trafić z tekstem do zainteresowanych internautów, którzy z wielką dozą prawdopodobieństwa zostaną klientami firmy. Istnieją specjalne urządzenia targetujące, którymi operują agencje i ich skuteczność jest bardzo duża.
  4. Alternatywne sposoby promocji. Teksty blogowe, czyli content marketing, są świetną formą promowania się także poza blogiem. Teksty z Twojej strony można też publikować w social media, a czasami wręcz warto zrobić z nich reklamę płatną. Zwiększa to diametralnie zasięg tekstu i pozwala na poszerzenie siatki klientów.

WPŁYW CONTENT MARKETINGU NA DZIAŁANIE FIRMY

Jak już wspominaliśmy, w content marketingu każdy podmiot jest przedstawiany w roli eksperta i komentatora. Ma to skutki wielowymiarowe.

  • Public relations. PR w dzisiejszych czasach jest bardzo istotny w osiągnięciu sukcesu, o czym świadczą chociażby wybory prezydenckie czy parlamentarne. Lubimy to, co jest ładnie opakowane. Czy to źle? Raczej nie, po prostu tak jest, dlatego warto zadbać o to jak sami jesteśmy postrzegani w sieci. Blogowanie przy pomocy content marketingu to świetny zabieg PR-owy, bo jesteśmy przedstawiani jako eksperci i analitycy. Ludzie szanują to, jak właściciele firm dzielą się swoim doświadczeniem i wiedzą bezinteresownie. Oczywiście wcale nie muszą wiedzieć, że nie jest to do końca czysta altruizm J
  • Pozycjonowanie. W tekstach blogowych można używać słów kluczowych, które wstrzelają się w algorytmy wyszukiwarki google. Pozycjonowanie przy ich pomocy wchodzi w skład SEO, które, tak jak PR, też jest niezbędnym elementem sukcesu dzisiejszych firm w internecie.
  • Marketing. Krótko, zwięźle i na temat – dzięki content marketingowi możemy zwiększyć bazę klientów firmy, co w bezpośredni sposób przekłada się na możliwość zarobienia pieniędzy.

CZY WARTO?

Jeżeli zależy Ci na nowoczesnej, otwartej na klienta firmie, to powinieneś poważnie zastanowić się nad prowadzeniem bloga. Jeżeli do tego chcesz, by działanie te były skuteczne i profesjonalne, to koniecznie zgłoś się do agencji content marketingowej.

 

Top