Marketing XXI wieku to przede wszystkim marketing internetowy. Jest to naturalną konsekwencję postępującej cyfryzacji - jeżeli większość usług przenosi się do przestrzeni wirtualnej, to razem z nimi przenosi się także reklama. Istnieje wiele różnych metod promowania firmy, podobnie jak wiele jest możliwości pozycjonowania stron internetowych. Czy da się jednak połączyć te dwa aspekty marketingowe? Owszem, a narzędziem, które do tego służy, jest content marketing i artykuły sponsorowane. Na czym to jednak polega? Jak skutecznie prowadzić takie kampanie i dlaczego wpływają one na SEO?
Na początku należy wyjaśnić podstawowe kwestie związane z content marketingiem i pozycjonowaniem, gdyż nie wszyscy do końca wiedzą, na czym oba te zjawiska polegają.
Content marketing to stosunkowo nowa forma promocji w internecie, która polega na regularnym publikowaniu artykułów sponsorowanych na różnych portalach, blogach itd. Artykuły sponsorowane to po prostu profesjonalnie przygotowane teksty redaktorskie, które promują wydawcę (czyli firmę, która zleciła ich napisanie) w przestrzeni internetowej. Nie mają one charakteru nachalnej reklamy, a raczej poradnika lub komentarza eksperckiego - omawiają jakieś zagadnienie w sposób ogólny i dostarczają przydatnych informacji dla konsumenta. Oczywiście promują konkretne usługi i produkty, jednak na zasadzie wyboru; pozwalają mu na zapoznanie się z pełnym przekrojem jakiegoś zjawiska i podjęcia własnej, niezależnej decyzji. Jest to podejście do internauty z szacunkiem i właśnie dlatego artykuły sponsorowane są tak skuteczne.
Pozycjonowanie, czyli SEO (Search Engine Optimization) to wszelkie działania dążące do umieszczenia strony internetowej w jak najwyższej pozycji wyszukiwarki google. Polega na manipulowaniu stroną w taki sposób, by jak najlepiej trafiała w algorytmy wyszukiwarki. Działania te mogą mieć charakter off page (poza stroną) i on page (na stronie). Pozycjonowanie jest bardzo ważnym elementem marketingu, gdyż w bezpośredni sposób kieruje internautów na dany portal.
Skoro wiemy już czym jest artykuł sponsorowany i SEO, warto się zastanowić w jaki sposób współdziałają ze sobą. Content marketing jest szalenie kompleksową formą promowania firmy - może działać zarówno w internecie jak i w prasie klasycznej, ma zasięg ogólnopolsku lub regionalny, a jego skutkiem jest nie tylko zwiększenie sprzedaży i działania wizerunkowe, ale także pozycjonujące.
Wszystkie powyższe działania muszą być przeprowadzane kompleksowo, a taką gwarancję daje tylko zatrudnieje profesjonalnej agencji content marketingowej. Brand.ceo tworzy przyjemne w odbiorze artykuły, w których znajduje się odpowiednia ilość słów kluczowych, a do tego teksty te są publikowane na wiarygodnych i popularnych stronach. Chcesz zwiększyć konwersję, mieć opinię eksperta w danej branży i jeszcze do tego pozycjonować stronę? Content marketing jest właśnie dla Ciebie!