Marketing XXI wieku to przede wszystkim marketing internetowy. Jest to naturalną konsekwencję postępującej cyfryzacji - jeżeli większość usług przenosi się do przestrzeni wirtualnej, to razem z nimi przenosi się także reklama. Istnieje wiele różnych metod promowania firmy, podobnie jak wiele jest możliwości pozycjonowania stron internetowych. Czy da się jednak połączyć te dwa aspekty marketingowe? Owszem, a narzędziem, które do tego służy, jest content marketing i artykuły sponsorowane. Na czym to jednak polega? Jak skutecznie prowadzić takie kampanie i dlaczego wpływają one na SEO?

OD SŁOWA DO SEO

Na początku należy wyjaśnić podstawowe kwestie związane z content marketingiem i pozycjonowaniem, gdyż nie wszyscy do końca wiedzą, na czym oba te zjawiska polegają.

Content marketing to stosunkowo nowa forma promocji w internecie, która polega na regularnym publikowaniu artykułów sponsorowanych na różnych portalach, blogach itd. Artykuły sponsorowane to po prostu profesjonalnie przygotowane teksty redaktorskie, które promują wydawcę (czyli firmę, która zleciła ich napisanie) w przestrzeni internetowej. Nie mają one charakteru nachalnej reklamy, a raczej poradnika lub komentarza eksperckiego - omawiają jakieś zagadnienie w sposób ogólny i dostarczają przydatnych informacji dla konsumenta. Oczywiście promują konkretne usługi i produkty, jednak na zasadzie wyboru; pozwalają mu na zapoznanie się z pełnym przekrojem jakiegoś zjawiska i podjęcia własnej, niezależnej decyzji. Jest to podejście do internauty z szacunkiem i właśnie dlatego artykuły sponsorowane są tak skuteczne.

Pozycjonowanie, czyli SEO (Search Engine Optimization) to wszelkie działania dążące do umieszczenia strony internetowej w jak najwyższej pozycji wyszukiwarki google. Polega na manipulowaniu stroną w taki sposób, by jak najlepiej trafiała w algorytmy wyszukiwarki. Działania te mogą mieć charakter off page (poza stroną) i on page (na stronie). Pozycjonowanie jest bardzo ważnym elementem marketingu, gdyż w bezpośredni sposób kieruje internautów na dany portal.

SEO W ARTYKULE SPONSOROWANYM

Skoro wiemy już czym jest artykuł sponsorowany i SEO, warto się zastanowić w jaki sposób współdziałają ze sobą. Content marketing jest szalenie kompleksową formą promowania firmy - może działać zarówno w internecie jak i w prasie klasycznej, ma zasięg ogólnopolsku lub regionalny, a jego skutkiem jest nie tylko zwiększenie sprzedaży i działania wizerunkowe, ale także pozycjonujące.

  • Artykuły sponsorowane przygotowywane przez Brand.ceo są naszpikowane słowami kluczowymi, które bezpośrednio wpływają na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania google. Muszą one odpowiadać temu, co potencjalny klient wpisuje w internecie, gdy szuka danych usług. Dobiera je się przy pomocy specjalnych programów analizujących ruch na stronach, jednak należy wiedzieć gdzie i w jakiej ilości ich używać. Ma to ogromne znaczenie, ponieważ niektóre miejsca są bardziej lub mniej zauważalne przez wyszukiwarkę, a nadmiar (lub zbyt mała ilość) słów kluczowych po prostu nie zadziała. Użycie odpowiednich słów kluczowych w odpowiedniej ilości powoduje, że dana strona dużo lepiej reaguje na zapytania w wyszukiwarce, a przez to jest wyżej w wynikach wyszukiwania.
  • Linki "do follow", czyli inaczej linki pozycjonujące, to kolejne narzędzie pozycjonerskie stosowane w optymalizacji SEO. Wspominaliśmy już, że artykuły sponsorowane zawsze promują jakąś firmę, a dzieje się to m.in. poprzez umieszczanie linków i grafik odsyłających do strony wydawcy. Agencje content marketingowe, takie jak Brand.ceo, posiadają możliwość ingerowania w linki i zmieniają je na "do follow". Ma to skutek następujący; strona, na której zawarty jest artykuł, oddaje stronie do której linkuje (czyli stronie reklamodawcy) swoją moc pozycjonerską. Ma to ogromne znaczenie wtedy, gdy strona wydawcy jest popularna i bardzo dobrze ugruntowana w wyszykiwarce google. Brand.ceo zapewnia publikacje na szanowanych, ogólnopolskich dziennikach, takich jak np. Polska Times czy Dziennik Zachodni, które posiadają ogromną moc pozycjonerską. Publikowanie na nich artykułów sponsorowanych w znaczący sposób wywinduję w górę każdą stronę.

WSPÓŁPRACA Z AGENCJĄ

Wszystkie powyższe działania muszą być przeprowadzane kompleksowo, a taką gwarancję daje tylko zatrudnieje profesjonalnej agencji content marketingowej. Brand.ceo tworzy przyjemne w odbiorze artykuły, w których znajduje się odpowiednia ilość słów kluczowych, a do tego teksty te są publikowane na wiarygodnych i popularnych stronach. Chcesz zwiększyć konwersję, mieć opinię eksperta w danej branży i jeszcze do tego pozycjonować stronę? Content marketing jest właśnie dla Ciebie!

 

Top