Każdy kto posiada firmę, lub jest w trakcie jej zakładania, z pewnością wie, że kampania promocyjna jest szalenie istotna w drodze do sukcesu finansowego. Trzeba przekonać do siebie klientów i zaoferować im nie tylko jak najlepsze usługi, ale także zrobić to w jak najlepszy sposób – da to dużą gwarancję, że ich wybór nie będzie jednorazowy i jeszcze wrócą do nas po jakimś czasie. Większość przedsiębiorców ma już swoje strony internetowe, jednak nie wszyscy wiedzą, że mogą wykorzystać je w znakomity sposób do promocji firmy. W jaki sposób? Przy pomocy bloga!

BLOG FIRMOWY – CZYM JEST?

Blog firmowy nie jest typowym blogiem internetowym, gdyż nie ma formy pamiętnika. Nie umieszczamy w nim zdjęć z firmy, z wyjazdów czy jakichkolwiek innych informacji dotyczących naszego życia prywatnego i zawodowego. Blog firmowy powinien mieć formę panelu porad specjalistycznych, które będą użyteczne dla klienta. Dzięki tym poradom dowie się, czego unikać w danej branży, a na co zwracać szczególną uwagę.

Wiele osób odrzuca ideę blogów, gdyż uważa, że są one niepotrzebne i nie pasują do wszystkich przedsięwzięć. Nic bardziej mylnego? Wymyśl dowolną branże, a z pewnością w jej zakresie znajduje się nieskończona ilość tematów, które można poruszyć i wyjaśnić. Ogrodnictwo? Motoryzacja? Zdrowa żywność? Na każdy temat można napisać serię porad, dotyczących jakichś szczególnie istotnych aspektów. Wystarczy tylko odrobina chęci i czasu. No właśnie… czasu.

Często jest tak, że firma bardzo chce prowadzić bloga, jednak zwyczajnie nie ma kiedy. Wszyscy jesteśmy zapracowani, a zatrudnienie kolejnego pracownika wiąże się z wydatkami, zagospodarowaniem nowego miejsca pracy i czasem poświęconym na znalezienie pracownika. Firma rezygnuje wówczas z idei bloga i bardzo często do niej już nie powraca, tym samym tracąc ogromny potencjał marketingowy… Na pomoc przychodzą jednak agencje content marketingowe, takie jak Brand.ceo, które kompleksowo zajmują się tworzeniem specjalistycznych tekstów i prowadzeniem blogów.

WSPÓŁPRACA Z AGENCJĄ

Agencje content marketingowe  posiadają szerokie zaplecze redaktorskie, które ma doświadczenie i odpowiednie umiejętności w tworzeniu artykułów eksperckich. Wystarczy, że określisz tematykę i ogólną formę artykułu, a z pewnością dostaniesz pakiet merytorycznych tekstów, który spodoba się Tobie, a dla internautów będzie użyteczny i przyjemny w lekturze.

Dlaczego wybór agencji jest słuszny, a nie powinniśmy polegać na niezależnych copywriterach, którzy za niewielkie pieniądze oferują pisanie artykułów? Przede wszystkim mamy gwarancję ich jakości, jednak bardzo istotny jest aspekt marketingowy – w agencjach redaktorzy są doświadczeni w pisaniu tekstów pod klienta. Teksty takie, zwane artykułami sponsorowanymi, naszpikowane są frazami kluczowymi, które biorą udział w pozycjonowaniu strony w wyszukiwarce google. Nie tylko dostarczają przydatnych informacji i promują usługi danej firmy, ale także ściągają na stronę internautów, dostosowując się do tego co wpisują w wyszukiwarkach.

Rozwiązanie takie rodzi tzw. „ruch organiczny”, czyli popularność strony budowaną na bazie darmowych metod (czyli, w tym przypadku, firmowego bloga). Ludzie nie muszą nic płacić, a dostają cenne porady, które zazwyczaj kosztują niemałe pieniądze. Wpisują w wyszukiwarce jakieś hasła, a dzięki frazom kluczowym zawartym w tekście, trafiają właśnie na Twoją stronę. Czytają, dowiadują się i… korzystają z usług!

ZALETY BLOGA FIRMOWEGO

  • Pozycja eksperta – najważniejszy aspekt prowadzenia porad na blogu. Ma to nieoceniony wymiar PR-owy, ponieważ niewiele przedsiębiorców decyduje się na taki krok w stronę klientów. Prezentujemy im rzetelne teksty, w których występujemy w roli specjalisty. Komentujemy różne wydarzenia, doradzamy, analizujemy… Czyż nie tego oczekujemy od sprzedawcy, żeby był wszechstronny i kompetentny?
  • Relacja z klientem – blog to świetne miejsce, by nawiązać nić porozumienia z internautą. Jeżeli teksty są dobrze napisane, to będą chętnie czytane. A przyjemna lektura, która opatrzona jest logiem Twojej firmy, to świetna płaszczyzna do nawiązania stałej relacji, i to bez bezpośredniego udziału!
  • Pozycjonowanie strony – wspominaliśmy już, że odpowiednio napisane artykuły posiadają dużą ilość słów kluczowych. Ściąga to naszą stronę zainteresowanych konkretnymi produktami, którzy potem czytają bloga, a następnie, kierowani naszymi poradami, kontaktują się z nami i dokonują zakupów.
  • Bycie na czasie – blog stał się bardzo popularnym medium w internecie, więc założenie go będzie świadczyło o nadążaniem za światowymi trendami. Nie tylko kreujemy wizerunek eksperta i specjalisty w jakieś branży, ale także nowoczesnego przedsiębiorcy, który zna się na nowych technologiach i umiejętnie z nich korzysta.

CONTENT MARKETING I BLOG – UZUPEŁNIENIE IDEALNE

Pamiętaj, że agencje content marketingowe to najlepszy wybór w kwestii prowadzenia bloga. Brand.ceo oferuje tworzenie tekstów i regularne ich umieszczanie na stronie – a wszystko to na czas i bez żadnych komplikacji. Chcesz zwiększyć zasięg działania swojej firmy? Być uznawany za specjalistę w branży? Skontaktuj się z Brand.ceo i załóż własnego firmowego bloga!

 

Top