Content marketing zakorzenił się na dobre w internecie, jednak nadal nie jest do końca jasne co na niego się składa oraz co oznaczają poszczególne wyrażenia i skróty. Jak się bardzo często okazuje, w tej materii nie gubią się tylko laicy, ale nawet ludzie zajmujący się content marketingiem na co dzień – nie ma zresztą co się dziwić, gdyż ilość nowości, które niemal codziennie zalewają marketing internetowy, może być przytłaczają. W tym artykule agencja content marketingowa Brand.ceo wyjaśni nam wszystkie najwazniejsze pojęcia, począwszy od…

Content marketing – tak, zaczynamy od kompletnej podstawy, czyli od content marketingu. Jest to marketing treści, polegający na tworzeniu, publikowaniu i promowaniu artykułów sponsorowanych w internecie. Co stanowi ich treść? Najczęściej jest to po prostu przygotowany przez redaktora tekst, który w ekspercki sposób podchodzi do jakiegoś zagadnienia. Treść reklamowa stanowi tylko pewne tło (a przynajmniej tak powinno być) dlatego tak istotne jest, by tworzony był przez osobę doświadczoną i kompetentną. Content marketing może mieć formę tekstów, jednak znakomicie sprawdzają się nagrania wideo czy infografiki. Najważniejsze, by treść miała odpowiedni przekaz reklamowy przy jednoczesnym utrzymaniu tonu informacyjnego. Treści contentowe umieszcza się na stronach internetowych, portalach informacyjnych, blogach itp.

Storytelling – częsty element content marketingu, który jest świetnym narzędziem promocyjnym, jednak wymaga bardzo wysokich umiejętności redakcyjnych. Storytelling to nic innego jak umieszczanie pewnej historii i fabuły w treści reklamowej. Kojarzysz „Serce i rozum”, albo tekst „Zjedz Snickersa, bo jak jesteś głodny to zaczynasz strasznie gwiazdorzyć”? Jeśli tak, to znaczy że padłeś ofiarą story tellingu! Co storytelling robi w content marketingu? Można wykorzystać go do tworzenia angażującej treści, opartej na jakiejś opowieści. To naprawdę skuteczne, jednak musi być tworzone przez profesjonalistę i – co szczególnie istotne – musi być prowadzone regularnie i konsekwentnie. Fundamentem storytellingu jest bowiem jego powtarzalność, która jest dla internauty wiążąca i zachęcająca do dalszego oglądania.

Słowa kluczowe – inaczej keywords, to frazy wpisywane przez internautów w wyszukiwarkach internetowych, w celu znalezienia interesujących ich stron, usług, produktów itp. Nie powinny one być ogólnikowe, a jasne i precyzyjne, żeby wyniki szukania były adekwatne i relewantne. Słowa kluczowe powinny zawierać się w każdym tekście content marketingowym, ponieważ jest to darmowa metoda pozycjonowania tekstów w internecie. Do wyszukiwania słów kluczowych używa się stosownych narzędzi i aplikacji.

Pozycjonowanie/SEO – całość zabiegów na stronie internetowej (ale też poza nią), których zadaniem jest wywindowanie ją na jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce internetowej. Niektóre firmy content marketingowe, takie jak właśnie Brand.ceo, poza marketingiem treści zajmują się też pozycjonowaniem stron. Pozycjonowanie może być on-site (wszystko to, co dzieje się na docelowej stronie, czyli słowa kluczowe, format i układ strony) oraz off-site (wszystko to, co dzieje się poza stroną – zaplecze pozycjonerskie, wzajemne linkowani itp.)

SEM – płatne zabiegi marketingowe, wyrażające się przede wszystkim w kampaniach google AdWords i płatnych postach na portalach społecznościowych. W pewnym sensie content marketing również można zaliczyć do SEM, jednak nie ma on aż tak agresywnego przekazu co jego klasyczne formy. Content marketing ma jednak charakter PR-owy a nie reklamowy, a kampanie AdWords w bezpośredni sposób promują jakiś przedmiot.

Długi ogon – związany jest ze słowami kluczowymi i stanowi ich bardzo złożoną formę. Chodzi o to, by zamiast ogólnych fraz, takich jak np. „krzesło”, tworzyć hasła o długim ogonie, np. „nowoczesne krzesła z dębu dla domu”. Metoda długiego ogona nie zawsze się sprawdza, jednak trzeba dokładnie wybadać grunt, na którym chcemy prowadzić działania marketingowe.

Research – szukanie, analizowanie, raportowanie. Raport jest podstawą nie tylko content marketingu, ale marketingu ogólnie. Pozwala na określenie „targetu”, czyli docelowej grupy odbiorców. Ma niebagatelne znaczenie, gdyż pozwala dotrzeć do najbardziej zainteresowanych odbiorców. Ogranicza to czas i pieniądze poświęcone na kampanie bez targetu i pozwala na zwiększenie siatki interesantów, a przecież o to chodzi w marketingu on-line.

Copywriter – inaczej redaktor, czyli osoba, która odpowiedzialna jest za tworzenie contentu. Brand.ceo posiada szerokie zaplecze copywriterów, by zapewnić swoim klientom pewną i fachową obsługę. Muszą oni być dziennikarzami o wysokich kwalifikacjach marketingowych, bo content marketing jest połączeniem tych dwóch sfer.

Branding – tworzenie „brandu”, czyli marki. Content marketing jest do tego idealnym sposobem, bo można w nim stosować m.in. opisany powyżej storytelling. Branding to po prostu stworzenie wokół firmy pewnej otoczki, związanej z logiem, tekstami, filozofią firmy itp.

 

Top