Public Relations to nieodłączny element promowania marki w dzisiejszych czasach. O tym jak ważny jest PR przekonujemy się np. podczas kampanii prezydenckich, gdy, dzięki zabiegom PR-owym, nieznane nikomu partie wybijają się na szczyty sondażowych tabel. Nie inaczej jest w marketingu online - bez odpowiedniego PR-u nie da się osiągnąć wielkich sukcesów. Często przedsiębiorcy nie zdają sobie sprawy z tego, że PR i marketing można połączyć w bardzo prosty i skuteczny sposób, czyli content marketing. Agencja content marketingowa Brand.ceo zajmuje się takimi zabiegami i na jej podstawie wyjaśnimy na czym polega PR-owy wymiar content marketingu.

PUBLIC RELATIONS, CZYLI ZAUFANIE DO EKSPERTA

Istnieje wiele definizji Public Relations, jednak najłatwiej można ująć ją w ten sposób: to wytworzenie u klienta poczucia zaufania do firmy. To tylko tyle, a jednak aż tyle, ponieważ wiele firm próbuje wzbudzić takie poczucie, jednak robi to nieskutecznie. Jakie działania wpływają na takie postrzeganie firmy?

  • "Bywanie", czyli obecność w mediach, przede wszystkim w prasie i internecie. Obecność w prasie to bardzo ważny aspekt, ponieważ jest ona najbardziej prestiżowym medium na świecie. Mimo że jej upadek wieszczony jest od lat, to nadal właśnie gazetom i czasopismom ufamy najbardziej. Jest tak dlatego, że kojarzą się z rzetelnością, przywiązaniem, tradycją... Prasa istnieje od wieków i zdołała wypracować sobie najsilniejszą pozycję PR-owo ze wszystkich innych platfom. A internet? Trafia w gusta nowoczesnych, młodych ludzi, którzy coraz rzadziej sięgają po druk. Niektóre usługi i produkty są wręcz stworzone do bycia rozpowszechnianym w internecie, np. nowe technologie czy aplikacje mobilne.
  • Przystępne treści zamiast nachalnej reklamy. Przeciętny człowiek ma już dość agresywnych przekazów marketingowych, które za wszelką cenę chcą zaproponować nam najlepszą ofertę w najlepszej cenie. Mamy dość długich bloków reklamowych w telewizji, topornych i krzykliwych ofert w prasie czy wyskakujących banerów na stronach internetowych. Od reklamy oczekujemy, że będzie delikatna i przyjemna w odbiorze. Szczególnie istotne jest, by nie mawiać w bezpośredni sposób ludzi do dokonania zakupu. PR opiera się na zaprezentowaniu odbiorcy jakiejś filozofii, przedstawienia historii czy po prostu doedukowaniu go w jakimś temacie.
  • Rola eksperta. Wypowiadanie się w jakichś kwestiach jako specjalista to znakomity zabieg PR-owy. Wszak którym firmom mamy ufać jeśli nie tym, które udzielają kompetentnych porad za darmo? Świadczy to o tym, że zależy im na dobrze poinformowanym kliencie, ponieważ ich produtky i usługi są na tyle dobre jakościowo, że prawdopodobnie sięgnie właśnie po nie, jeśli pozna problematykę całej branży.

CONTENT MARKETING A PR

Wszystkie powyższe zabiegi PR-owe są realizowane w content marketingu. W jaki sposób?

  • Obecność w prasie i internecie? Prosze bardzo! Content marketing opiera się na artykułach sponsorowanych, które publikuje się na stronach internetowych, blogach i w prasie. Agencja Brand.ceo współpracuje z grupą medialną Polska Press i pozwala na promowanie treści zarówno w portalach ogólnopolskich, jak i lokalnych i regionalnych.
  • Nienachalna reklama to absolutna podstawa content marketingu. Materiały promocyjne mają przede wszystkim wartość merytoryczną - są rzeczowym artykułem specjalistycznym, który
  • W content marketingu nasza firma (lub my sami) może wystepować jako komentator, analityk, specjalista. To świetny sposób na stworzenie wizerunku godnego zaufania eksperta w internecie czy prasie.

AGENCJA CONTENT MARKETINGOWA KLUCZEM DO SUKCESU

Aby działania PR-owe były skuteczne, należy zgłosić się do takiej agencji jak Brand.ceo. Posiada ona szerokie zaplecze redaktorskie, które wie w jaki sposób pisać teksty wizerunkowo - marketingowe. Dodatkowo posiada ona możliwości publikowania tekstów na dowolnych portalach internetowych i w większości pismach branżowych, a to przecież najlepsze platformy do zabiegów PR-owych. Nie zastanawiaj się zatem, jeśli zależy Ci na Public Relations firmy!

 

Top